Nytt för Pactas digitala dag – Berghs och Mynewsdesk redovisar resultaten från The Digital PR Revolution!

2017-01 -02

Berghs School of Communication och Mynewsdesk har genomfört en global studie gällande arbete med digitalisering på hög nivå – The Digital PR Revolution. Vilka kommunikativa utmaningar står vi inför idag och imorgon, och vilka digitala värden rekommenderas för att vara en framgångsrik organisation? Studien visar tydligt var vi digitalt befinner oss i nuläget och vart vi är på väg, och nu presenterar Berghs och Mynewsdesk resultaten på Pactas digitala dag!

The Digital PR Revolution – hela 2500 personer inom kommunikation, PR och marknadsföring har blivit intervjuade i 8 länder inom 17 industrier, de flesta på höga positioner och alla med insikt i nutidens och framtidens digitala förutsättningar.

Studien visar tydligt på vilka utmaningar de tillfrågade arbetar med idag, vilka de ser i sin närtid samt vilka verktyg som de tror att de kommer att behöva använda sig av för att vända potentiell motgång till framgång i framtiden. Tydligt är att digitalisering mer och mer blir en nödvändighet, att Adblock börjar bli en självklarhet och att majoriteten av dagens strateger inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam inte är helt nöjda med de digitala och tekniska lösningar som man arbetar med.

Berghs School of Communication och Mynewsdesk har för Pactas räkning sammanställt resultaten av studien och kommer på Pactas digitala dag att presentera en kontenta som utgår från våra medlemmars behov och förutsättningar.